W celu świadczenia Państwu jak najlepszych usług, wykorzystujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka). Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w urządzeniu końcowym użytkownika. Zawsze mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Waszych przeglądarkach lub konfiguracjach usługi.
Rozumiem Więcej

Najnowszy, jedyny w Polsce program dedykowany specyficznym wyzwaniom obecnej sytuacji rynkowej

Strategiczne zarządzanie w kryzysie 2020

Kto skorzysta: Zarządzający i menedżerowie z firm i branż zmagających się ze skutkami kryzysu
Zgłoś udział
Start: 10 czerwca
Koniec: 23 lipca
100% online
Na żywo + nagrania
Cena dla klientów
9 999 zł netto

Świat biznesu, jaki znamy, już nie wróci!

Kryzys zburzył dotychczasowe strategie i modele biznesowe i z dnia na dzień postawił wiele firm na granicy rentowności, a nawet przetrwania. Podczas gdy wszyscy z niepokojem oglądają słupki wykresów i myślą o tym, co będzie, Ty musisz działać!

Chcesz krok po kroku przeprowadzić firmę przez kryzys, ratując miejsca pracy, kapitał i możliwości rozwojowe?
Potrzebujesz konkretów i narzędzi z zaufanego źródła, które realnie przełożą się na to, że Twój biznes przetrwa załamanie rynku i podniesie się po nim silniejszy niż kiedykolwiek?
Pragniesz walczyć o swój biznes, tworząc nowe, skuteczne modele sprzedażowe i unikalną wartość dla swoich klientów, tak żeby móc sprzedawać i zyskiwać niezależnie od koniunktury?

Dołącz do osób, które tak jak Ty chcą aktywnie przeciwstawić się negatywnym skutkom kryzysu i walczyć z nim tu i teraz.

Zgłoś udział w programie Strategiczne zarządzanie w kryzysie 2020 »

Każdy kryzys ma swoich wygranych. Dlaczego nie miałbyś być to Ty?

Pokażemy Ci, w jaki sposób Twoja firma nie tylko może przetrwać trudny czas, ale nawet przyspieszyć swój rozwój i wyjść z niego silniejsza niż wcześniej!

A to wszystko całkowicie zdalnie i w intensywnej formule. Ponieważ z kryzysem poradzą sobie tylko ci, którzy będą działać szybko!

Co zyskujesz, biorąc udział w programie Strategiczne Zarządzanie w Kryzysie 2020?

Przekażemy Ci konkretną, praktyczną wiedzę i metody, które pozwolą Ci działać w tej chwili. W obecnej sytuacji liczy się czas. Dlatego formuła programu jest bardzo intensywna!

Bez wychodzenia z domu otrzymasz pakiet narzędzi dzięki którym wyjdziesz z kryzysu obronną ręką.

Pokażemy Ci inną, zaskakującą perspektywę, skoncentrowaną na rozwiązywaniu kluczowych problemów, którymi muszą zająć się dziś menedżerowie.

Otrzymasz wsparcie i merytoryczną wiedzę od sprawdzonego autorytetu na rynku szkoleń, ICAN Institute, który od ponad 20 lat kształci liderów polskiego i światowego biznesu.

Krok po kroku przeprowadzimy Cię przez procesy zarządzania kryzysem, ryzykiem, zmiany modelu biznesowego i wielu innych działań przekładających się na przetrwanie Twojego biznesu!

Zgłoś się już teraz
Zgłoś się już teraz

Nowatorska, intensywna i całkowicie cyfrowa formuła programu

Strukturę programu opracowaliśmy tak, by w jak najkrótszym czasie i jak najefektywniej wyposażyć Cię w niezbędne narzędzia wyjścia z kryzysu

7 interaktywnych sesji w intensywnej formule digital learning

Dostęp do spersonalizowanej platformy rozwoju zawierającej tysiące artykułów i opracowań z zasobów ICAN Institute

Prenumerata magazynów wydawanych przez ICAN Institute: „ICAN Management Review”, „MIT Sloan Management Review Polska” i „Harvard Business Review Polska”

Wirtualna przestrzeń networkingowa pozwalająca na bieżąco dzielić się spostrzeżeniami ze współuczestnikami programu

Diagnostyka obecnej sytuacji, strategii i wyzwań Twojej firmy przeprowadzona przez zespół badawczy ICAN Research

HELP CALL czyli konsultacje online z naszymi ekspertami, podczas których uzyskasz dodatkową pomoc w radzeniu sobie z kryzysowymi wyzwaniami

Przejdź do formularza
Przejdź do formularza

7 sesji tematycznych dostosowanych do Twoich obecnych wyzwań

Sprawdź, jakimi obszarami tematycznymi zajmiemy się podczas każdej z sesji online!

Moduł 1

Strategia i zarządzanie pierwszą fazą wchodzenia w kryzys

Moduł 1

Strategia i zarządzanie pierwszą fazą wchodzenia w kryzys

Prowadzący: dr Witold Jankowski
  • Czym obecny kryzys różni się od uprzednich kryzysów: specyfika jednoczesnego szoku podażowego i popytowego w zglobalizowanej gospodarce
  • Co obecny kryzys ma wspólnego z poprzednimi znaczącymi kryzysami i jakie są możliwe ścieżki wychodzenia z kryzysu
  • Jak zmiany w gospodarce w zakresie transformacji cyfrowej wpływają na kryzys i na ścieżki wychodzenia z niego
  • Zarządzanie firmą w kryzysie: lekcje z historii, co odróżnia wygranych od przegranych
  • W jaki sposób obecny kryzys wymaga specyficznych działań
  • Fazy zarządzania kryzysem i niezbędne działania w każdej fazie
  • Pierwsza faza kryzysu – jakie są kluczowe działania i wyzwania, które umożliwią firmie przetrwanie i „prawo do gry” w kolejnych fazach
Moduł 2

Zarządzanie kosztami i gotówką w warunkach kryzysu

Moduł 2

Zarządzanie kosztami i gotówką w warunkach kryzysu

Prowadzący: Marcin Słomski
  • Szok będący efektem kryzysu może doprowadzić do chaotycznej redukcji kosztów i „cięcia gałęzi, na której siedzimy”. Na co zwrócić uwagę podczas kryzysu, aby racjonalnie podejść do analizy i zarządzania kosztami operacyjnymi?
  • Czym tak naprawdę są koszty? Czy na pewno rozumiemy skąd się wzięły i po co je ponosimy?
  • Analiza kosztów w czasie kryzysu – od czego zacząć?
  • Koszty „istotne” i koszty „nieistotne” – jak wykorzystać taki podział do podejmowania racjonalnych decyzji?
  • Patrzenie wyłącznie na Rachunek Zysków i Start może doprowadzić do katastrofy. Jak przejść od patrzenia na wynik operacyjny do patrzenia na przepływy pieniężne z działalności operacyjnej?
  • Zarządzanie sytuacją finansową w kryzysie to nie tylko redukowanie kosztów. Zadbaj o wpływy i wypływy gotówki!
  • W jaki sposób uporządkować w firmie pomysły na redukcję kosztów i poprawę płynności?
  • Krótkoterminowe patrzenie na zabezpieczenie płynności to za mało. Jakie działania powinna podjąć twoja firma w ciągu najbliższych 3, 6, 12 miesięcy?
  • Gwałtowny kryzys to duże zagrożenie, ale również szansa na przeprowadzenie zmian, których w normalnych warunkach byśmy nie podjęli. Na co zwrócić uwagę, aby wykorzystać kryzys do poprawy zdrowia naszej firmy.
  • Budżetowanie w czasach kryzysu. Potrzebujemy planu działania dostosowanego do szybko zmieniającego się otoczenia. W jaki sposób podejść do Zero Based Budgeting? W jaki sposób przejść na budżetowanie w ujęciu kroczący (tzw. rolling budgeting)?
Moduł 3

Motywacja i utrzymanie zaangażowania w trudnych warunkach

Prowadzący: dr Hubert Malinowski
  • Rola lidera w utrzymywaniu motywacji i zaangażowanie w warunkach kryzysu
  • Jak komunikować ludziom kryzys, zmianę, niełatwe czy też niepopularne decyzje w organizacji
  • Czym kierować się przy tworzeniu tych komunikatów, na jakie motywatory w komunikacji stawiać by nie wzbudzić większego lęku i strachu wśród podwładnych, współpracowników, szefów, partnerów biznesowych?
  • W jakim zakresie pandemia i kryzys wpływają na procesy motywacyjne u ludzi?
  • Które koncepcje motywacji „działają”, a które odkładamy na półkę w oczekiwaniu na stabilniejsze czasy?
  • Wpływ procesów emocjonalnych na motywację
  • Co dziś oznaczają czynniki higieny i motywatory (model Herzberga)
  • Wyposażenie ludzi w narzędzia automotywacji
  • Analiza czasu aktywności tygodniowej – rozpoznanie głównych odżywek i toksyn dla zaangażowania
  • Praca zdalna a utrzymywanie zaangażowanie w pracę – co wpływa tak naprawdę na zaangażowanie, bez względu na miejsce realizacji pracy? Jak zadbać o te czynniki w dobie kryzysu?
Moduł 3

Motywacja i utrzymanie zaangażowania w trudnych warunkach

Moduł 4

Przywództwo i podejmowanie decyzji podczas poruszania się w niepewnym i zmiennym środowisku: perspektywa lidera i systemu podejmowania decyzji w firmie

Moduł 4

Przywództwo i podejmowanie decyzji podczas poruszania się w niepewnym i zmiennym środowisku: perspektywa lidera i systemu podejmowania decyzji w firmie

Prowadzący: Paweł Motyl
  • Podejmowanie decyzji w warunkach złożoności a podejmowanie decyzji w warunkach niepewności – jak reagować na czarne łabędzie?
  • Warunki niezbędne do budowania zwinnej organizacji: jak przeprowadzić ten proces w praktyce?
  • Nowe realia zarządzania ryzykiem, czyli jak typować ryzyka krytyczne i w jaki sposób na nie odpowiadać?
  • Studium przypadku Apollo-13
  • Cztery filary autentycznej zespołowości
  • Rola liderów w utrzymywaniu motywacji i zaangażowania w rozproszonym zespole
  • Efektywność osobista w warunkach kryzysu
Moduł 5

Oferta wartości na czasy kryzysowe: jak zmieniają się preferencje klientów w kryzysie i jak modyfikować naszą ofertę wartości?

Moduł 5

Oferta wartości na czasy kryzysowe: jak zmieniają się preferencje klientów w kryzysie i jak modyfikować naszą ofertę wartości?

Prowadzący: Agnieszka Węglarz
  • Preferencje klientów w czasach kryzysu i epidemii – wyniki bieżących badań
  • Sześć punktów zwrotnych w zachowaniach konsumentów podczas epidemii, na podstawie raportu z badania
  • Czego oczekują klienci od marek w czasach kryzysu – na przykładzie "Barometr COVID-19"
  • Co to jest wartość dla klienta na przykładach (efekt szminki w roku 2000, case Hundai w USA w 2009, case wzrostu popytu na samochody luksusowe w Rosji w 2016)
  • Canva oferty wartości Alexa Ostewaldera – jak się nią posługiwać aby projektować i aktualizować oferty w dobie kryzysu – na przykładach
  • Czynniki tworzące wartość w B2C i B2B (na podstawie materiału Baina)
  • Rola segmentacji przy określaniu wartości w ofercie dla klienta
  • Jakie pytania należy zadawać sobie i klientom aby regularnie weryfikować aktualność czynników wartości w krótkich odstępach czasowych
  • Jak prezentować wartość w ofercie – jak eksponować wartość w komunikacji
Moduł 6

Sprzedaż w czasach koronakryzysu – jak zmieniają się kanały i sposoby sprzedaży i co możemy z tym zrobić?

Prowadzący: Andrzej Jacaszek
  • Jak klienci zachowują się w stosunku do sprzedawców w czasach kryzysu: lekcje z historii
  • Sprzedaż w kryzysie 2020 – czym się odróżnia od sprzedaży w poprzednich kryzysach
  • Jak sprzedawać w sytuacji kiedy klienci nie chcą lub nie mogą się spotykać
  • Jak zmiana percepcji czynników tworzących wartość dla klienta powinna wpływać na zachowania sprzedawców
  • Jak zmienia się znaczenia kanałów sprzedażowych w obecnym kryzysie: jak je na nowo integrować
Moduł 6

Sprzedaż w czasach koronakryzysu – jak zmieniają się kanały i sposoby sprzedaży i co możemy z tym zrobić?

Moduł 7

Strategia i zarządzanie kolejnymi fazami kryzysu

Moduł 7

Strategia i zarządzanie kolejnymi fazami kryzysu

Prowadzący: dr Witold Jankowski
  • Firma przetrwała pierwszą fazę kryzysu – co dalej?
  • Faza stabilizacji i restrukturyzacji – kluczowe elementy
  • Modyfikacje modelu biznesowego w kierunku bardziej wydajnego i bardziej elastycznego
  • Transformacja cyfrowa „na poważnie”: jak przejść od prowizorycznego i przymusowego wykorzystania technologii w pierwszej fazie kryzysu do procesu spójnej zmiany zgodnej z celami i aspiracjami firmy
  • Taktyczne wykorzystywanie pojawiających się szans rynkowych w zakresie rynków i klientów
  • Taktyczne wykorzystywanie pojawiających się szans rynkowych w zasobów i aktywów
  • Przygotowanie do ekspansji: co zrobić aby firma była zdolna do ekspansji kiedy kryzys się skończy (a każdy kryzys się kończy)
  • Rozwój w modelu nowych aliansów, oportunistycznych przejęć oraz fuzji

Nasi prowadzący

W roli prowadzących i konsultantów znajdziesz wybitnych ekspertów praktyków, którzy dzięki swojemu bogatemu doświadczeniu i wiedzy z najwyższą skutecznością przeprowadzą Cię przez proces zarządzania w kryzysie.

dr Witold Jankowski, prezes ICAN Institute, redaktor naczelny Harvard Business Review Polska. Jeden z najbardziej doświadczonych konsultantów strategicznych w Europie

dr Witold Jankowski
prezes ICAN Institute, redaktor naczelny „Harvard Business Review Polska”. Jeden z najbardziej doświadczonych konsultantów strategicznych w Europie

dr Witold Jankowski, prezes ICAN Institute, redaktor naczelny Harvard Business Review Polska. Jeden z najbardziej doświadczonych konsultantów strategicznych w Europie

dr Witold Jankowski
prezes ICAN Institute, redaktor naczelny „Harvard Business Review Polska”. Jeden z najbardziej doświadczonych konsultantów strategicznych w Europie

Andrzej Jacaszek, DBA, wiceprezes ICAN Institute, wydawca Harvard Business Review Polska, Doświadczony praktyk biznesu i wykładowca, ceniony mówca inspiracyjny i prelegent

Andrzej Jacaszek, DBA
wiceprezes ICAN Institute, wydawca Harvard Business Review Polska. Doświadczony praktyk biznesu i wykładowca, ceniony mówca inspiracyjny i prelegent

Andrzej Jacaszek, DBA, wiceprezes ICAN Institute, wydawca Harvard Business Review Polska, Doświadczony praktyk biznesu i wykładowca, ceniony mówca inspiracyjny i prelegent

Andrzej Jacaszek, DBA
wiceprezes ICAN Institute, wydawca Harvard Business Review Polska. Doświadczony praktyk biznesu i wykładowca, ceniony mówca inspiracyjny i prelegent

Paweł Motyl, partner zarządzający ICAN Leadership Lab Autor bestsellera Labirynt. Sztuka podejmowania decyzji

Paweł Motyl
partner zarządzający ICAN Leadership Lab. Autor bestsellera Labirynt. Sztuka podejmowania decyzji

Paweł Motyl, partner zarządzający ICAN Leadership Lab Autor bestsellera Labirynt. Sztuka podejmowania decyzji

Paweł Motyl
partner zarządzający ICAN Leadership Lab. Autor bestsellera Labirynt. Sztuka podejmowania decyzji

Agnieszka Węglarz, strateg i praktyk biznesowy współpracujący z największymi firmami w Polsce

Agnieszka Węglarz
strateg i praktyk biznesowy z największymi firmami w Polsce

Agnieszka Węglarz, strateg i praktyk biznesowy współpracujący z największymi firmami w Polsce

Agnieszka Węglarz
strateg i praktyk biznesowy z największymi firmami w Polsce

dr Hubert Malinowski, czołowy europejski ekspert w dziedzinie przywództwa i efektywności osobistej

dr Hubert Malinowski
czołowy europejski ekspert w dziedzinie przywództwa i efektywności osobistej

dr Hubert Malinowski, czołowy europejski ekspert w dziedzinie przywództwa i efektywności osobistej

dr Hubert Malinowski
czołowy europejski ekspert w dziedzinie przywództwa i efektywności osobistej

Marcin Słomski, FCCA, ekspert w zakresie optymalizacji wartości przedsiębiorstw

Marcin Słomski, FCCA
ekspert w zakresie optymalizacji wartości przedsiębiorstw

Marcin Słomski, FCCA, ekspert w zakresie optymalizacji wartości przedsiębiorstw

Marcin Słomski, FCCA
ekspert w zakresie optymalizacji wartości przedsiębiorstw

Zgłoś udział w programie Strategiczne zarządzanie w kryzysie 2020 »

Co mówią menedżerowie i autorytety zarządzania o ICAN Institute?

Co mówią menedżerowie i autorytety zarządzania o ICAN Institute?

   Wiedza przekazywana w ICAN Institute nie ma charakteru akademickiej teorii: to konkretne wskazówki i praktyczne narzędzia przydatne w codziennej pracy.

prof. Hermann Simon,
światowy autorytet w obszarach strategii, marketingu i pricingu


   Eksperci ICAN Institute to grono doświadczonych praktyków biznesu, którzy wnikliwie analizują bieżącą sytuację na rynku i na tej podstawie są w stanie precyzyjnie określić, w jakie rozwiązania warto inwestować czas i środki.

Tomasz Wojtkiewicz,
preze zarządu Nextbike Polska Sp. z o.o.


   Zajęcia z trenerami ICAN Institute przyniosły mi wiele inspiracji i motywacji do pracy. Inaczej zaczęłam też postrzegać własną efektywność oraz elastyczność w kontekście zmian.

Małgorzata Gatz,
wiceprezes zarządu Kasa Krajowa


   Na rynku jest bardzo duży szum informacyjny. Większość tych informacji jest wątpliwej treści. Gdy nie wiemy, komu zaufać, tu właśnie pojawiają programy online ICAN Institute, czyli interaktywne moduły rozwojowe. Przyznam, że to było dla mnie wręcz zaskakujące, jak bardzo zawarte w nich studia przypadków odwoływały się do wyzwań, z którymi osobiście się mierzyłem.

Micjał Rembiszewski,
dyrektor handlowy Unirubber sp. z o.o.


   Podejmowanie decyzji jest wpisane w pracę każdego menedżera – podobnie jak odpowiedzialność za finalne rezultaty złych lub dobrych wyborów. Dzięki warsztatowi ICAN Institute przetrenowałem w praktyce podejście badawcze oraz model, w którym lider jest architektem decyzji.

Marcin Roszyk,
Regional Managing Director Poland & Ukraine, Azelis Poland sp. z o.o.


   Cieszę się, że mogę być częścią tej niezwykłej inicjatywy, wnosząc swój wkład w programy rozwoju organizowane przez ICAN Institute. Jestem pod szczególnym wrażeniem uczestników, cudownego dialogu i perfekcyjnej organizacji.

prof. Heike Bruch,
uznana ekspertka w zakresie przywództwa i zarządzania energią firmy


   Z ogromną przyjemnością polecam ICAN Institute. Pomijając już ich ogromną wiedzę i zaangażowanie – to zespół, z którym po prostu świetnie się pracuje!

dr Marshall Goldsmith światowy autorytet przywództwa,
dwukrotny zdobywca tytułu World’s #1 Leadership Thinker (Thinkers50)


   Udział w sesjach szkoleniowych pozwala uświadomić sobie, w jaki sposób rozwijać firmę w warunkach zmienności, wyjść poza sferę swojej własnej branży oraz czerpać z doświadczeń i wiedzy opartych na przykładach z całego świata. To w nieprawdopodobny sposób poszerza horyzonty!

Katarzyna Kołczewska,
prezes zarządu ProCardia Medical


   Wiele usłyszanych podczas zajęć ICAN sugestii i wskazówek towarzyszy mi do dziś w codziennej pracy. Nie podejrzewałam nawet, że spojrzenie eksperta z innej branży może pomóc w rozwiązywaniu skomplikowanych problemów, do których czasami samemu trudno się zdystansować.

Anna Pawłowicz starszy kupiec,
Carefleet SA (Grupa Crédit Agricole)


   Dzięki warsztatom można własne doświadczenie skonfrontować z wiedzą wybitnych wykładowców, którzy są również praktykami biznesu. Co ważne, otrzymywana wiedza jest adekwatna do bieżącej sytuacji rynkowej – gdzie nowe rozwiązania trzeba wdrażać szybko i gdzie nie można patrzeć na utarte schematy.

Marian Siwon ,
prezes Multiserwis Sp. z o.o.


   Bardzo wysoko oceniam bazę wiedzy on-line, do której miałem dostęp podczas całego szkolenia. To zdecydowanie światowy poziom dostępny na wyciągnięcie ręki.

Maciej Goszczyński dyrektor sklepu,
Leroy Merlin Polska Sp. z o.o.


   Jako nowoczesna firma stale poszukujemy przestrzeni do doskonalenia procesów poprzez porównanie ich do najlepszych światowych praktyk. Szkolenia ICAN Institute zmieniają nastawienie oraz sposób myślenia. To ogromna ich zaleta.

Jacek Kwieciński dyrektor personalny,
członek zarządu, Pratt & Whitney Kalisz Sp. z o.o.


   Rozwiązania zaprezentowane w programie stały się dla mnie i moich współpracownikównarzędziami analiz i optymalizacji bieżącej działalności, a także kreślenia przyszłości Grupy Park-M. Uporządkowana dzięki nim praca koncepcyjna pozwoliła nam skoncentrować się na działaniach, które z punktu widzenia klientów są najbardziej unikalne i przez nich cenione.

Krzysztof Mróz prezes zarządu,
Grupa Park-M


   Sukces ICAN Institute tkwi w świetnych materiałach wspierających oraz w wykładowcach – są to ludzie o ogromnej wiedzy, zawsze chętni do interakcji z uczestnikami. Nowe kompetencje skróciły moją drogę w poszukiwaniu adekwatnych i efektywnych rozwiązań. Teraz, gdy wiem, które metody działają, mogę kompilować najlepsze opcje i wdrażać je do własnego modelu biznesowego.

Bartosz Nowak prezes zarządu My Way Jewellery
 


   Zmieniające się uwarunkowania rynkowe i związany z tym spadek sprzedaży sprawiły, że Danfoss podjął również decyzję o usprawnieniu procesów sprzedażowych i marketingowych. Udział w programie ICAN pomógł menedżerom w zaplanowaniu, wyznaczeniu i realizacji założonych celów, zarządzaniu zespołem sprzedażowym, a także przyczynił się do poznania najnowszych rozwiązań, dzięki którym udało się wdrożyć nową strategię i efektywnie zarządzać zmianą.

Sławomir Garwacki dyrektor zarządzający
Danfoss Poland

Zaufali nam między innymi

Od 2008 roku szkolimy zarówno małe i średnie firmy, jak i olbrzymie polskie koncerny. Realizujemy pojedyncze szkolenia oraz długofalowe (np. kilkuletnie), złożone programy rozwoju.